loading...
کلبه فقیری
بیکی بازدید : 26 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

ازدواج بارسول الله {صلی الله علیه وسلم}

 

هنگامی که رسول اکرم عموی خودابوطالب وهمسروفاداروجان فدایش حضرت خدیجه رضی الله عنها راازدست دادغم واندوه بزرگی براو واردشد

 

وآن سال راعام الحزن نامید.پیامبردرهمان سال حضرت جبرئیل رادرخواب دیدندکه صورت حضرت عایشه رادرپارچه ای ابریشمی به اونشان دادوفرمودندکه این زن دردنیاوقیامت همسرشماخواهدبود{فتح الباری فی شرح الصحیح البخاری حدیث} 4730 واین در حالی است که خواب پیامبرمانندبیداری وحی ازجانب خداونداست.

 

تنهادختری که پیامبراورابه همسری برگزیده حضرت عایشه می باشدودیگرهمسرانش همگی بیوه بوده اند.پیامبرزمانی که حضرت عایشه راعقد نمودایشان فقط هشت سال داشتنداماعروسی پس ازیک سال درمدینه انجام گرفت وایشان ازبوستان صداقت به گلستان نبوت وام المئو منین راهی شدند.پیامبرمحبت خاصی نسبت به ایشان داشتندوایشان نیزهمسری موفق ونمونه برای پیامبربودندکه شایسته است زنان ودختران جامعه ی اسلام به اواقتدانمایند.

 

 

 

تهمت زدن به حضرت عایشه رضی الله عنها

 

حضرت عایشه در جنگ بنی مصطلق با پیامبر بودند و هنگام بازگشت پیامبر با یارانش در نزدیکی مدینه برای استراحت توقف فرمودند حضرت عایشه می فرماید فردا وقتی پیامبر دستور به حرکت دادند من برای رفع حاجت دور شدم ووقتی که برگشتم متوجه نبود گردنبندم شدم و به دنبال گردن بندم رفتم وآنها در حالی که از نبود من بی اطلاع بودندوکسانی که مسئول حمل کجاوه من بودند حسب معمول به گمان اینکه من داخل آن هستم کجاوه رابرروی شترم گذاشتندوچون من هنوزجوان بودم وزنان درآن وقت به خاطر نداشتن غذای کافی لاغراندام وسبک بودندبنابراین آنهامتوجه خالی بودن کجاوه نگردیدندوشترراهمراه کاروان به حرکت درآوردند.من نیزبعدازاینکه گردن بندخودراپیدانمودم به محل کاروان آمدم ومتوجه شدم که کاروان رفته است واثری ازآن نیست وچون می دانستم که اگر آ«ها متوجه قضیه بشوندبرمی گردنددرهمانجانشستم وسپس به خواب رفتم حضرت صفوان مسول این بود که بعد از حرکت اردوگاه را بگردد مبادا چیزی جای بماند هنگامی که درآن حوالی گشت میزدوازدورمتوجه گردیده بود که چیزی جامانده است وقتی نزدیک میآیدمراکه قبل ازحکم حجاب دیده بودمی شناخت ومن باشنیدن{ انالله واناالیه راجعون}اززبان ایشان بیدار شدم وخودراپوشاندم.حضرت عایشه می فرمایند به خداسوگند!اوحتی یک کلمه بامن حرف نزدفقط مکرر{ انالله}می گفت وشترش خواباندومن برآن سوار شدم اوپیاده جلوشدومن سواربرشتر راه افتادیم تا به بقیه رسیدیم انجا بود که منافقین

 

اتهام زنا را صادر کردندوکسی که این جریان رارهبری می کرد عبدالله بن ابی سلول بود و حضرت عایشه می فرمایدوقتی به مدینه رسیدیم من به مدت یکماه بیمار شدم ودرحالی که مردم مشغول داستان افک بودندمن بدون اطلاع ازهمه چیزدرخانه بستری بودم. پیامبر خیلی ناراحت شدند و چنان که در حدیث بخاری آمده است به حضرت عایشه فرمودند مردم در مورد تو چیزهای می گویند ولی اگر تو پاک باشی خداوند تو را پاک و بری می سازد اما خود پیامبر در مورد پاکی ایشان هیچ شکی نداشتند چرا که خداوند قبلا اورا به عنوان زن پیامبردر دنیا و قیامت معرفی کرده بود و تمامی اصحاب وفادار پیامبر ایشان را پاک و بری می دانستند تا این که خداوند بعد از سی وهفت روز از ایات یازده تا بیست شش سوره ی نور را بر پیامبر وحی فرستاد پاکی ام المومنین را برای پیامبر و مئومنین اثبات نمود و افرادی را در این تهمت دست داشتند را لعنت فرمودند امام قرطبی در تفسیر خود می فرماید خداوند پاکی حضرت مریم را بر زبان حضرت عیسی و پاکی حضرت یوسف را بر زبان بچه ای جاری نمود اما پاکی حضرت عایشه را با زبان قران بیان نمود اجماع علمایان بر این است که هر کسی عقیده اش بر این باشد یا حتی اگر شک داشته باشد نعوذ بالله حضرت عایشه زنا کار است ان شخص کافر و از اسلام خارج می شود زیرا این امر مخالفت صریح با قران است ما مسلمانان باید هو شیار باشیم دشمنان دین با افک ام المومنین میخواهند شخصیت پیامبر را زیر سوال ببرند راست فر مودندخداوند بلند مرتبه سبحانک هذا بهتان عظیم{ سوره ی نور آیه ی 16}

 

حضرت عایشه بعدازوفات پیامبر

 

کسی ازپیامبرسوال کردچه کسی رابیشترازهمه دوست داری پیامبرفرمودند.عایشه گفت ازمردها کی فرمودندپدر عایشه{ فتح الباری باب قول النبی لوکنت متخذا خلیلا} حدیث 3389

 

سرانجام درخانه ی حضرت عایشه ودردامن ان بانوی مبارک دارفانی راوداع فرمودندحقاکه بسیارسخت وطاقت فرساس برای عاشقی که دراین سن وسال بدون هیچ فرزندی معشوق خودراازدست بدهد.

 

پس ازرحلت پیامبربنابرفرمایش خودایشان که فرمود.نصف دین خودرا ازعایشه بیاموزیدعایشه مرجعی برای اصحاب شد.

 

ایشان مجموعاراوی 2210حدیث ازپیامبرمی باشندونیزخلفای راشدین درکارحمع آوری وتطبیق قران ازنظرات ایشان استفاده هاای زیادی کردند.

 

ایشان عالمی بزرگ ومجتهدی تواناوادیبی چهره دست بودند{ فتح الباری کتاب المناقب باب فضل عایشه}.امام ذهبی درکتاب{ سیر النبلاء} درباره ی ایشان می فرمایندمن درامت حضرت محمد/ص/وحتی درمیان تمام زنان دنیازنی عالم ترازعایشه سراغ ندارم.

 

وفات حضرت عایشه رضی الله عنها

 

درحدیث آمده است که حضرت عایشه ازپیامبرپرسیدندکدام یک از زنان شمابهشتی اندپیامبردرجواب فرمودند.تواز زنان بهشتی من هستی .آن بانوی بهشتی ام المئومنین درسن68سالگی درمدینه منوره در روزدوشنبه ماه مبارک رمضان دارفانی راوداع فرمودند.نمازجنازه این بانوی بزرگ اسلام توسط حضرت ابوهریره خوانده شدوجسدمبارکش درقبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

 

ازشمااهل ایمان تقاضامندیم فریب حرفهای دشمنان دین رانخورید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 566